Dru yoga

U bent hier: Home / Dru yoga

Dru yoga kenmerkt zich door de vloeiende bewegingen en is een milde vorm voor het lichaam. De wervelkolom is onze basis en speelt een belangrijke rol. Met Dru yoga zorg je voor een dynamische wervelkolom en een soepel lichaam. Energieblokkades kunnen worden opgeheven en het wordt mogelijk om tot diepere lagen van het bewustzijn toegang te krijgen. De houdingen en sequenties worden met zachtheid uitgevoerd.

Yoga van het hart

Dru yoga wordt ook wel ‘Yoga van het hart’ genoemd. Er worden talloze yoga oefeningen gedaan om de energie van het hart te openen. Het effect is dat liefde voor het leven en vertrouwen in het leven een anker worden in je bestaan.
Dru yoga is geschikt voor iedereen die zijn lichaam soepel en sterk wil houden en een verbinding zoekt met zijn eigen kracht en rust/- stiltepunt.

Deugden & Dru yoga

Deugden zijn innerlijke kwaliteiten die een ieder van ons in zich heeft. Misschien kun je wel een aantal deugden noemen. Denk bijvoorbeeld aan moed, (zelf-)vertrouwen, liefde, vreugde en kracht. Sommige deugden zijn als ruwe diamantjes in onszelf aanwezig die nog gedolven en geslepen mogen worden. Anderen zijn al schitterend aan de oppervlakte aanwezig, meer ontwikkeld en voelen als vanzelfsprekend aan.

Iedere week staat er een deugd centraal in de les. Doordat de deugd als een rode draad door de les heen loopt, kan dit je helpen deze kwaliteit in jezelf meer tot bloei te laten komen, in balans te brengen. De deugd die wekelijks wordt behandeld vind je terug onder de link “deugd van de week” zodat je deze nog eens na kunt lezen en deze kan integreren in het dagelijkse leven.

Uitgangspunten Dru yogales

  1. Vloeiende bewegingen gekoppeld aan de ademhaling.
  2. Energy block releases (EBR); reeks oefeningen achter elkaar die geblokkeerde energie weer kan laten stromen en de lichaamsspanning verminderen.
  3. Zachte gewrichten; Bij Dru Yoga houd je de gewrichten altijd zacht/ licht gebogen.
  4. Core Stability; een keten van stabiliteitsspieren in je buik en rug waar je altijd een lichte spanning op houdt, waarmee je verslapping en rugklachten voorkomt.
  5. Golfbeweging van het wervelkolom; voor een gezonde wervelkolom.
  6. Draaiing van het wervelkolom; voor een gezonde en krachtige wervelkolom.
  7. Dru punt; een stiltepunt in jezelf.

Elke les start met een opwarming op muziek en wordt beëindigd met een begeleide liggende diepe ontspanning.

Wil jij een soepel lichaam die een verbinding zoekt met zijn eigen kracht en rust/- stiltepunt? Boek dan een les!